Könnyen lehet, hogy idén sem zár túl jó évet a hazai turizmus. A prémium szegmens, a luxus szállodák és a konferencia turizmus javítja a mutatóit, de hagyományos szegmensek, a panziók, éttermek, fogadók világa nem fog felhőtlenül visszaemlékezni az idei évre.
Eladni nehéz
Talán nem túlzó az a kijelentés, hogy a hazai vállalkozások többsége küzd értékesítési problémákkal. Magas a készlete, kevesebb a vevője mint tavaly, romlottak az eladási mutatói, nehezen jön össze az adóra, járulékra, bérletre, fizetésre való. Az ügyvezető persze ezer más kérdés kapcsán is elúszva érzi magát. Ez az „ezt is meg kell még csinálnom, azt is meg kell még csinálnom!” érzése. A vállalkozások közös problémáinak sorolása kimeríthetetlen téma.
Figyelj az értékesítésre!
Van-e kiút ezekből a problémákból, lehetünk-e a mi cégünk is sikeresebb az értékesítésben? Ha igen, hogyan? A nálunk kevesebb gonddal élő ügyvezetők életét a tudatosan működtetett, informatikával megtámogatott értékesítési rendszerek teszik könnyebbé. A „rendszer” kifejezés jelen esetben akár túlzás is lehet, mert nem kell nagy dolgokra gondolnunk. Internet, adatbázisok, egyedi információk, némi szellemi teljesítmény kellenek hozzá.
Szólj hozzá!
A vevőkkel való kapcsolattartás minősége az értékesítés alapja. Előfordult-e már, hogy egy több alkalommal is nálad járt vevő egy idő után eltűnt, nem láttad többet, pedig mindig jó árut adtál neki jó áron? Megharagudhatott valamiért? Nem, lehet hogy nem. Csak nem szóltál hozzá. A marketing „tudománya” szerint, ha kilencven napig nem szólsz egy törzsvevődhöz, elpártol tőled. Őt már újra csak a legnagyobb költségű vevőcsalogatóval, a reklámmal tudod újra az üzletedbe csábítani. Pedig küldhettél volna neki emailt, ha korábban elkéred az email címét, adhattál volna fel neki egy levelet, benne egy új termék jó ajánlatával. Ha mindig elégedett volt a termékeiddel szerinted vásárolt volna?
Mások így csinálnak sok pénzt
Egyre több kis cég úgy csinál sok pénzt, hogy számon tartja a vevőit. Még egy spirál füzet is jobb, mint a semmi. De bőven elég lehet egy Excelben vezetett táblázat, névvel, email címmel, postai címmel, esetleg azzal az adattal, hogy mit vett? A törzsvevő egy vállalkozás legnagyobb értéke. Aki figyel rájuk és nekik újra és újra elad, az könnyebben tartja fent a vállalkozását. Figyelj a vevőidre!
Pro Regio Kártya: a biztos bevétel lehetősége
Ezt az elvet tartja szem előtt a Pro Regio Kártya ötlete is. Számos pest megyei turisztikai vállalkozás rendelkezik színvonalas kínálattal. Ugyanakkor létezik a keresletnek egy igényes bázisa: a megye turizmusának „törzsvevői”, akik keresik a színvonalas kínálatot, szívesen fogadják az információt a jó minőségű turisztikai „áruról”. Ők lesznek a Kártya tulajdonosai. Ha ügyesek a vállalkozások, akár kézről-kézbe adhatják őket. Ehhez azonban ismerniük kell őket, folyamatos kapcsolat kell velük tartaniuk, az igényeiknek megfelelően kialakított termékekkel és az újdonságokról szóló információkkal kell „elkényeztetniük” őket. A Kártyával rendelkező polgárok örömmel olvassák a levelesládájukba érkező Pro Regio Kártya Hírlevelet, amelyben az előbb említettekről vagy akciókról, kedvezményekről olvashatnak. Biztos vagyok benne, hogy a megyében működő turisztikai vállalkozások kínálatukkal meg tudják lepni a polgárokat: olyan szolgáltatásokról kapnak híreket, amelyeket eddig a megye határain túl kerestek vagy egyáltalán nem is hallottak korábban. A Pro Regio Kártya abban segít a számukra, hogy az elvégzett munkájukért cserébe végre elegendő árbevételhez is jussanak.